Bordacs Margo

Pedagógia szakos bölcsész, Gyógypedagógus, Montessori pedagógus, Kedvesház-pedagógus, Kedvesház-pedagógia tréner, közoktatási szakértő

A budapesti Montessori iskola egyik alapítója, 10 évig vezetője. „Montessori pedagógus” diplomáját a bécsi Pedagógiai Akadémián szerezte. A Kedvesház-pedagógia módszertanának és pedagógus-továbbképzési programja tréninganyagának társkidolgozója, a Kedveskönyv c. módszertani kézikönyv a társszerzője. Lázár Péterrel együtt, 2000. óta vezet Kedvesház-pedagógia továbbképzéseket. Nevéhez fűződik a Kedvesház-pedagógia kiterjesztésének alapját jelentő „Kedvesház-sztenderd” alapdokumentum kidolgozása (2014), mely óvodára, iskolára, kollégiumra és tanodára vonatkoztatva tartalmazza a Kedvesház-pedagógia irányelveit, módszertani előírásait, tevékenységi rendjét, valamint dokumentációs rendszerét.

„A Kedvesház-pedagógiai megközelítést már a pályám kezdetén magaménak éreztem. Gyógypedagógusként a csepeli iskolában hamar megtanultam, ha eredményt akarok elérni, olyan feltételeket kell teremtenem, ami mindenféle más-ságú tanulónak esélyt biztosít az iskolai sikerességhez. Arra törekedtem, hogy „megtanuljak minden gyereket”; keressem a pozitívumokat, megtaláljam az épp funkciókat, amikre építeni lehet a fejlesztést. Később a nevelési tanácsadói munkám során igyekeztem hidat építeni iskola és családok között. A sok szélmalomharc csak még inkább erősítette bennem a hídépítés a család felé elvének fontosságát és azt, hogy a hídépítő szerep is része kell(ene) legyen a pedagógusi munkának.

A Montessori pedagógia szemléletében és gyakorlatában is – nagyon közel áll a Kedvesház-pedagógiához. Ezért is volt nagy öröm és lelkesítő szakmai feladat férjemmel, Lázár Péterrel a Kedveskönyv megírása, a Kedvesház-pedagógia kidolgozása, pedagógiai rendszerbe foglalása. Büszke vagyok munkánkra és eddigi eredményeinkre, mert a sok éves Kedvesház-pedagógusi tréneri munkám során azt tapasztaltam, hogy óriási hiányt és szükségletet pótol a Kedvesház-pedagógia módszertana. Olyan gyakorlati, pedagógiai eszköztudás, ill. a megváltozott pedagógusi szerepekhez társuló kompetencia-készségek elsajátítását teszi lehetővé a pedagógusok számára, melyek alkalmazásával képesek lesznek kezelni, és jobban megoldani a roma/hátrányos helyzet okozta pedagógiai kihívásokat, ezáltal valódi integrált oktatás-nevelést tudnak megvalósítani az óvodákban, iskolákban. Azért is tartom fontosnak a Kedveskönyvet és a tanfolyamainkat, mert a mai napig hiányoznak a tanárképzésből az ilyen irányú stúdiumok, melyek gyakorlati, módszertani segítséget jelentenének a leendő pedagógusoknak.

A továbbképzéseken egyre több megfásult kollégával találkozunk, akik belefáradtak már a szélmalomharcba. Jó érzés tapasztalni, hogy a rendhagyó tanfolyamaink által megerősítéshez, feltöltődéshez jutnak, a Kedvesház-pedagógia révén pedig hitet és megújulási lendületet kapnak egy sikeresebb pedagógiai gyakorlat megvalósításához.

Bordács Margit

A tanfolyami résztvevők visszajelzései

...Végre egy olyan továbbképzés,

ami gyakorlati, új és alkalmazható ismeretet ad. A KETHANO egy csoda, és nagyon örülök, hogy „Magyar találmány” amit bárki képes alkalmazni és nem csak a pedagógiai gyakorlatban, hanem az életben is egy vezérfonal lehet az embernek maradáshoz.”

K. Ené igazgató

Jó volt, hogy közben énekeltünk,

így változatosabb és élvezetes volt az egész, észre sem vettem, hogy közben eltelt a három nap.  A dalok nagyon tetszettek és meg fogom tanítani a gyerekeknek is.”

L. Lné 2009. Endrefalva

book

Ki olvas minket?

Oldalainkat 28 vendég és 0 tag böngészi

Fel