logo 2001136 Budapest, Hegedűs Gyula u. 14.
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.coopoktato.hu 
Felnőttképzési nyilvántartószám: 01–0667-05


Kedvesház-pedagógia 3.– Hídépítés intézmény és család között

(30 órás módszertani tréning jellegű pedagógus-továbbképzés. Roma és/vagy hátrányos helyzetű gyerekek együttneveléséhez. Alapítási eng. szám: 47793/58/2014.)

Kik jelentkezhetnek a tanfolyamra? - óvodai, iskolai, tanodai pedagógusok, kollégiumi nevelők, segítő foglalkozásúak,
AKIK:
elvégezték a Kedvesház-pedagógia 1. és/vagy a Kedvesház-pedagógia 2. tanfolyamot.

A tanfolyam céljai:

  • Az előző tanfolyamon tanult módszerek kipróbálása során szerzett tapasztalatok egymás közti megosztása;
  • A hídépítés intézmény és család között elvének megismertetése, a pedagógiai gyakorlatban való műveletesítés folyamatának bemutatása; a szülőkkel való együttműködő partnerkapcsolat kiépítését szolgáló módszerek és technikák elsajátíttatása;
  • A Kedvesház-pedagógiában alkalmazott „hídépítő családi nap” programjának saját élményű átélése; kooperatív technikák megismertetése családi napok tervezéséhez és lebonyolításához;
  • A KETHANO alkalmazásának bemutatása a hídépítés folyamatában és a konfliktusok kezelésében;
  • Rendszer-tervezés stratégiájának elsajátíttatása;
  • Betekintés a romák kultúrájába (folklórból vett dalok, a cigányok ábrázolása az irodalomban); attitűdformáló hatások közvetítése – a másság megélése;
  • Szakmai megerősítés és mentálhigiénés feltöltődés nyújtása.

A továbbképzés specialitása:

Élő "Kedvesházi családi nap" a résztvevők által meghívott családokkal. /A családi napra a tanfolyam utolsó napján 10. 00 - 13. 00 között kerül sor. A Kedvesházban megszokott módon kerül lebonyolításra, melyet a résztvevők és a tanfolyamvezetők közösen készítenek elő. A családi nap mindig 3 fontos tevékenység köré épül: együtt játszani, együtt énekelni, együtt enni és ami még fontos: hogy a végére szülessen egy maradandó alkotás, amit a családok hazavihetnek ("a mi családunk" c. könyv, mesemozaik tablókép).

A tanfolyami tematika rövid ismertetése:

  • A hídépítés alapelvei, a Kedvesház-pedagógiában alkalmazott technikák a családokkal való kapcsolatépítésben;
  • Beszélgetés szülőkkel: otthonlátogatás „megismerő megfigyelés”, esetmegbeszélő csoport;
  • A szülők bevonása együttműködési készségek alakítása:„nyitott ház program”;
  • Konfliktuskezelési technikák, együttműködések kialakítása szülőkkel „szülői KETHANO”
  • Kooperatív tanulási technikák, tanulás-szervezési stratégiák (IPR alkalmazásához is);
  • „Tematikus hálóterv” megismerése és alkalmazása a mindennapi pedagógiai gyakorlatban és különböző programok szervezéséhez;
  • Multikulturális tartalmak, interkulturális nevelés romák ábrázolása az irodalomban, roma népismerethez használható válogatott szöveggyűjtemény (versek, mesék, mondák novellák roma folklór);
  • Élő „kedvesházi családi nap” lebonyolítása meghívott családokkal, (közös játék, zenélés - éneklés, étkezés, családi feladatok, mese, drámajáték).

A Tanfolyamvezetők a program kidolgozói, a Kedvesház-pedagógia alkotói: Bordács Margit és Lázár Péter,

A tanfolyam elvégzéséről a résztvevők a pedagógus-továbbképzésről szóló (– 277/1997. (XII. 22. sz.) Korm. rendelet szerint 30 órás tanúsítványt kapnak.

A továbbképzés helyszíne és időpontja:
Igényelt helyszínen, előre egyeztetett 3 egymást követő nap, 8.00-17.00-ig.

Előírt tartalmi követelmények:

  • Tudja értelmezni a „hídépítés intézmény és család között” elvét, ismerje a pedagógiai gyakorlatban való műveletesítés módjait.
  • Ismerje a „hídépítő” pedagógiai szerep jellemzőit, tudja saját gyakorlatára átfordítani a megismerő megfigyelés módszerét és a „nyitott ház” programot, a „családi nap” rendezvényét.
  • Legyen képes megtervezni egy „Kedvesház-pedagógiai családi nap”-ot, a tervezésnél tudja beépíteni a bemutatott interaktív tevékenységeket, kooperatív technikákat.
  • A KETHANO-szabályrendszer elemeit tudja beépíteni saját gyakorlatába, a „hídépítés” folyamatába és a konfliktusok kezelésébe (Én-üzenetek, Kölcsönös Tisztelet, Figyelmes Hallgatás).
  • Ismerje és tudja alkalmazni a tananyagtervezésben, valamint a hídépítés folyamatában a „Tematikus hálóterv” rendszer-tervezési stratégiát.
  • A romákat ábrázoló irodalmi művek feldolgozása során tudja értelmezni a művek mondanivalóját, tudjon megfogalmazni pozitív viszonyulásokat a másság értékként való elfogadásáról. A „másság megélése” kapcsán legyen képes empátiás érzésekre, alkotó és önkritikus megnyilatkozásra.

Az ismeretek számonkérésének módja:
Záró dolgozat – Egy Családi nap megtervezése saját osztályban (csoportban). A feladat tartalma: tematikus hálóterv készítés a családi napról; szervezési, előkészítési munkák (meghívók, kommunikáció a szülőkkel, pedagógusok bevonása stb. rövid leírása; családi nap forgatókönyvének elkészítése (a tevékenységek bemutatása); az értékelés szempontjai. Terjedelem: 4-5 oldal.

Indítható csoportlétszám: minimum 12 fő, maximum 25 fő

Bővebb információ és érdeklődés:

Tel.: 06 20 455 48 53;
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. .
Lázár Péter 06 70 310 1834
www.kedveshaz.hu
Facebook/Kedvesház
www.coopoktato.hu

A tanfolyami résztvevők visszajelzései

...Végre egy olyan továbbképzés,

ami gyakorlati, új és alkalmazható ismeretet ad. A KETHANO egy csoda, és nagyon örülök, hogy „Magyar találmány” amit bárki képes alkalmazni és nem csak a pedagógiai gyakorlatban, hanem az életben is egy vezérfonal lehet az embernek maradáshoz.”

K. Ené igazgató

Jó volt, hogy közben énekeltünk,

így változatosabb és élvezetes volt az egész, észre sem vettem, hogy közben eltelt a három nap.  A dalok nagyon tetszettek és meg fogom tanítani a gyerekeknek is.”

L. Lné 2009. Endrefalva

book

Ki olvas minket?

Oldalainkat 8 vendég és 0 tag böngészi

Fel