logo 2002313 Halásztelek, Bethlen Gábor utca 33/B
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.coopoktato.hu 

                                                                                                                        felnőttképzési nyilvántartószám: B/2020/005438


Kedvesház-pedagógia 2. – Közösségépítés és együtt-tanulás, roma kultúra

(30 órás módszertani tréning jellegű pedagógus-továbbképzés. Roma és/vagy hátrányos helyzetű gyerekek együttneveléséhez. Alapítási eng. szám: 751/14/2019)

Kik jelentkezhetnek a tanfolyamra? – óvodai, iskolai, tanodai pedagógusok, kollégiumi nevelők, segítő foglalkozásúak,
AKIK: elvégezték a Kedvesház-pedagógia 1. alapképzés – A „más”-ság megismerése, roma kultúra c. tanfolyamot

Mire számíthatnak a résztvevők és mire nem:

  • Nincs PPT-s elméleti előadás, csak gyakorlatorientált, valós problémákra fókuszáló megoldások, módszertani játékos feladatok és megbeszélések.
  • Nem kell „körmölni”! A résztvevők kézhez kapják a segédanyagokat, amibe minden ismeret és feladat benne van. (Képzési segédanyag és munkafüzet II. Daloskönyv 2.).
  • Szakirodalomként megkapják a Kedvesház-pedagógia 2. válogatott szöveggyűjteményt (versek, mesék, mondókák, hagyomány, hitvilág, híres emberek kis roma szótár).
  • Lesz lehetőség a szakmai tapasztalatok megosztására, és a tanultak kapcsolására a saját gyakorlathoz.
  • Lesz idő autentikus roma autentikus dalokat tanulni, és gitárkísérettel énekelni.
  • Szakmai megerősítés, mentálhigiénés feltöltődés!!!

A tanfolyam céljai:

  • A Kedvesház-pedagógia 1. tanfolyamon tanult módszerek kipróbálása során szerzett tapasztalatok megosztása;
  • A KETHANO mélyebb szintű elsajátíttatása, alkalmazásának bemutatása az együtt-tanulásban, a közösségépítésben és a szülőkkel való együttműködő kapcsolat kiépítésében;
  • Az együttműködés és együtt-tanulás (egymásra utaltság, fölérendelt cél, kölcsönös függés) saját élményű megtapasztalás;
  • Megismertetni a résztvevőket az „Együtt-tanuló csoportok” létrehozásának és működtetésének technikáival, az együtt-tanulás alapelveivel, a közösségépítés és együtt-tanulás stratégiájával;
  • A tanulási típusok és stílusok megismertetése, a feltárásuk módjának és gyakorlati hasznának megtapasztaltatása a tanórai differenciálásban; 
  • A berendezett környezet és a megváltozott pedagógus szerepek (megismerő, tanulásszervező, közösségépítő, hídépítő) jelentőségének felismertetése;
  • Betekintés a romák kultúrájába (hagyomány, hitvilág, híres emberek, folklór). Attitűdformáló hatások közvetítése (tanulságos történetek dramatikus feldolgozása során).

A tanfolyami tematika rövid ismertetése:

  • Együtt-tanulás, egymástól tanulás (Módszertani vásár – Kedvesház 1. tanfolyamon tanultak kipróbálása kapcsán hozott anyagok bemutatása, a tapasztalatok megosztása);
  • Mikor könnyű a tanulás? – differenciálás módszerei, berendezett környezet, mentálhigiénés feltételek, tanulásszervezés;
  • Együtt-tanulás és együttműködés – együtt-tanuló (kooperatív) csoport kialakítása és működtetése, értékelés;
  • Kooperatív technikák, tanulás-szervezési stratégiák (IPR alkalmazásához) Projekt módszer (elefántprogram);
  • A KETHANO alkalmazása a kooperatív tanulásban;
  • Tanulási típusok feltárása; a 10 féle tanulási stílus (multi-intelligencia) alkalmazása;
  • Drámapedagógia – a másság megélése tanulságos történetek feldolgozásán és előadásán keresztül;
  • Konfliktus-kezelési technikák, (pedagógus-tanuló, tanuló-tanuló, pedagógus-szülő)a szülők bevonása és az együttműködő partnerkapcsolat fenntartása a családdal, (pozitív üzenet a család felé, erősségekre építés);
  • Szülői KETHANO (közös megállapodások működtetése szülőkkel);
  • Multikulturális tartalmak, interkulturális nevelés: roma hagyományok, hitvilág, híres emberek, folklór (gitárkísérettel); Roma írók novelláinak feldolgozása, irodalmi szöveggyűjtemény (mesék, versek, mondókák, történetek, tradicionális kultúra) a multikulturális tartalmak, interkulturális nevelés témaköréhez.

Tanfolyamvezetők a program kidolgozói, a Kedvesház-pedagógia alkotói: Bordács Margit és Lázár Péter,

A tanfolyam elvégzéséről a résztvevők a pedagógus-továbbképzésről szóló (– 277/1997. (XII. 22. sz.) Korm. rendelet szerint 30 óráról tanúsítványt kapnak.

A továbbképzés helyszíne és időpontja:
Igényelt helyszínen, előre egyeztetett 3 egymást követő nap, 8.00-17.00-ig.

Előírt tartalmi követelmények:

  • Tudja műveletesíteni a KETHANO – szabályrendszert az együtt-tanulás (együttműködés, kis- és nagycsoportos tanulás) folyamatában, ismerje a szülői KETHANO működtetésének folyamatát;
  • Ismerje a 3 tanulási típust és tudja saját gyakorlatára fordítva értelmezni;
  • Ismerje és tudja megkülönböztetni a 10 egyéni tanulási stílust, tudja saját gyakorlatára fordítva értelmezni;
  • Ismerje a Kedvesház-pedagógia együtt-tanulási elemeit, tananyag tervezési, tanulás szervezési módszereit, technikáit;
  • Legyen képes saját gyakorlatára fordítva megtervezni egy tetszőlegesen választott tananyag „együtt-tanuló csoport”-ban történő feldolgozását;
  • Ismerje a megváltozott pedagógus-szerepek jellemzőit, tudja hozzárendelni a „berendezett környezet”-et az adott tanulásszervezési formához;
  • Legyenek ismeretei a roma kultúra területéről (hagyomány, hitvilág, híres emberek), tudja megfogalmazni – a tanulságos történetek kapcsán – a mai tanulságokat.

Az ismeretek számonkérésének módja:

Záró dolgozat: „Együtt-tanuló csoport” tananyag-feldolgozási terv készítése. Egy tetszőlegesen választott tananyag „együtt-tanuló csoport”-ban történő feldolgozásának, ellenőrzésének, értékelésének megtervezése. A tanfolyamon tanultak alapján, valamint a „Kedveskönyv” és a segédanyag felhasználásával saját osztályában (csoportjában) „alakítson ki” együtt-tanuló csoportokat. A tervet az alábbi tartalmi egységek szerint állítsa össze: a csoport (osztály) rövid bemutatása; az együtt-tanuló csoportok kialakításának szempontjai; a csoportalakítás menete,

Együttműködések a csoportban (csoport- KETHANO-k); szerepek a csoportban; a berendezett környezet rövid leírása, (vagy sematikus rajz); a tanulási feladat ismertetése; a tanulás és a tanulás-szervezés menete; az ellenőrzés és értékelés szempontjai; Terjedelem: 4-6 oldal.

Indítható csoportlétszám: minimum 15 fő, maximum 25 fő

Részvételi díj: 90 000 Ft/ fő/30 óra. (A tanfolyami díj magába foglalja a Kedveskönyv módszertani kiadványt és a tanfolyami segédanyagokat is.) – A tanfolyam elvégzéséről a résztvevők a pedagógus-továbbképzésről szóló (– 277/1997. (XII. 22.) sz. Korm. rendelet szerint 30 órás tanúsítványt kapnak.

Bővebb információ és érdeklődés:

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. .
Lázár Péter 06 70 310 1834
www.kedveshaz.hu
Facebook/Kedvesház
www.coopoktato.hu

A tanfolyami résztvevők visszajelzései

...Végre egy olyan továbbképzés,

ami gyakorlati, új és alkalmazható ismeretet ad. A KETHANO egy csoda, és nagyon örülök, hogy „Magyar találmány” amit bárki képes alkalmazni és nem csak a pedagógiai gyakorlatban, hanem az életben is egy vezérfonal lehet az embernek maradáshoz.”

K. Ené igazgató

Jó volt, hogy közben énekeltünk,

így változatosabb és élvezetes volt az egész, észre sem vettem, hogy közben eltelt a három nap.  A dalok nagyon tetszettek és meg fogom tanítani a gyerekeknek is.”

L. Lné 2009. Endrefalva

book

Ki olvas minket?

Oldalainkat 27 vendég és 0 tag böngészi

Fel

Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k (sütik) alkalmazásába. Amennyiben nem egyezik bele, kérem zárja be az oldalt. Bővebben