2314 Halásztelek, Bethlen Gábor u. 33/B Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
; www.coopoktato.hu felnőttképzési nyilvántartószám: B/2020/005438
Kedvesház-pedagógia 3.– Hídépítés intézmény és család között
(30 órás módszertani tréning jellegű pedagógus-továbbképzés. Roma és/vagy hátrányos helyzetű gyerekek együttneveléséhez. Alapítási eng. szám: 752/14/2019)
Kik jelentkezhetnek a tanfolyamra? - óvodai, iskolai, tanodai pedagógusok, kollégiumi nevelők, segítő foglalkozásúak,
AKIK:
elvégezték a Kedvesház-pedagógia 1. és/vagy a Kedvesház-pedagógia 2. tanfolyamot.
A tanfolyam céljai:
- Az előző tanfolyamon tanult módszerek kipróbálása során szerzett tapasztalatok egymás közti megosztása;
- A hídépítés intézmény és család között elvének megismertetése, a pedagógiai gyakorlatban való műveletesítés folyamatának bemutatása; a szülőkkel való együttműködő partnerkapcsolat kiépítését szolgáló módszerek és technikák elsajátíttatása;
- A Kedvesház-pedagógiában alkalmazott „hídépítő családi nap” programjának saját élményű átélése; kooperatív technikák megismertetése családi napok tervezéséhez és lebonyolításához;
- A KETHANO alkalmazásának bemutatása a hídépítés folyamatában és a konfliktusok kezelésében;
- Rendszer-tervezés stratégiájának elsajátíttatása;
- Betekintés a romák kultúrájába (folklórból vett dalok, a cigányok ábrázolása az irodalomban); attitűdformáló hatások közvetítése – a másság megélése;
- Szakmai megerősítés és mentálhigiénés feltöltődés nyújtása.
A továbbképzés specialitása:
Élő "Kedvesházi családi nap" a résztvevők által meghívott családokkal. /A családi napra a tanfolyam utolsó napján 10. 00 - 13. 00 között kerül sor. A Kedvesházban megszokott módon kerül lebonyolításra, melyet a résztvevők és a tanfolyamvezetők közösen készítenek elő. A családi nap mindig 3 fontos tevékenység köré épül: együtt játszani, együtt énekelni, együtt enni és ami még fontos: hogy a végére szülessen egy maradandó alkotás, amit a családok hazavihetnek ("a mi családunk" c. könyv, mesemozaik tablókép).
A tanfolyami tematika rövid ismertetése:
- A hídépítés alapelvei, a Kedvesház-pedagógiában alkalmazott technikák a családokkal való kapcsolatépítésben;
- Beszélgetés szülőkkel: otthonlátogatás „megismerő megfigyelés”, esetmegbeszélő csoport;
- A szülők bevonása együttműködési készségek alakítása: „nyitott ház program”;
- Konfliktuskezelési technikák, együttműködések kialakítása szülőkkel „szülői KETHANO”
- Kooperatív tanulási technikák, tanulás-szervezési stratégiák (IPR alkalmazásához is);
- „Tematikus hálóterv” megismerése és alkalmazása a mindennapi pedagógiai gyakorlatban és különböző programok szervezéséhez;
- Multikulturális tartalmak, interkulturális nevelés romák ábrázolása az irodalomban, roma népismerethez használható válogatott szöveggyűjtemény (versek, mesék, mondák novellák roma folklór);
- Élő „kedvesházi családi nap” lebonyolítása meghívott családokkal, (közös játék, zenélés - éneklés, étkezés, családi feladatok, mese, drámajáték).
A Tanfolyamvezetők a program kidolgozói, a Kedvesház-pedagógia alkotói: Bordács Margit és Lázár Péter,
A tanfolyam elvégzéséről a résztvevők a pedagógus-továbbképzésről szóló (– 277/1997. (XII. 22. sz.) Korm. rendelet szerint 30 órás tanúsítványt kapnak.
A továbbképzés helyszíne és időpontja:
Igényelt helyszínen, előre egyeztetett 3 egymást követő nap, 8.00-17.00-ig.
Előírt tartalmi követelmények:
- Tudja értelmezni a „hídépítés intézmény és család között” elvét, ismerje a pedagógiai gyakorlatban való műveletesítés módjait.
- Ismerje a „hídépítő” pedagógiai szerep jellemzőit, tudja saját gyakorlatára átfordítani a megismerő megfigyelés módszerét és a „nyitott ház” programot, a „családi nap” rendezvényét.
- Legyen képes megtervezni egy „Kedvesház-pedagógiai családi nap”-ot, a tervezésnél tudja beépíteni a bemutatott interaktív tevékenységeket, kooperatív technikákat.
- A KETHANO-szabályrendszer elemeit tudja beépíteni saját gyakorlatába, a „hídépítés” folyamatába és a konfliktusok kezelésébe (Én-üzenetek, Kölcsönös Tisztelet, Figyelmes Hallgatás).
- Ismerje és tudja alkalmazni a tananyagtervezésben, valamint a hídépítés folyamatában a „Tematikus hálóterv” rendszer-tervezési stratégiát.
- A romákat ábrázoló irodalmi művek feldolgozása során tudja értelmezni a művek mondanivalóját, tudjon megfogalmazni pozitív viszonyulásokat a másság értékként való elfogadásáról. A „másság megélése” kapcsán legyen képes empátiás érzésekre, alkotó és önkritikus megnyilatkozásra.
Az ismeretek számonkérésének módja:
Záró dolgozat – Egy Családi nap megtervezése saját osztályban (csoportban). A feladat tartalma: tematikus hálóterv készítés a családi napról; szervezési, előkészítési munkák (meghívók, kommunikáció a szülőkkel, pedagógusok bevonása stb. rövid leírása; családi nap forgatókönyvének elkészítése (a tevékenységek bemutatása); az értékelés szempontjai. Terjedelem: 4-5 oldal.
Indítható csoportlétszám: minimum 15 fő, maximum 25 fő
Részvételi díj: 90 000 Ft/ fő/30 óra. (A tanfolyami díj magába foglalja a Kedveskönyv módszertani kiadványt és a tanfolyami segédanyagokat is.) – A tanfolyam elvégzéséről a résztvevők a pedagógus-továbbképzésről szóló (– 277/1997. (XII. 22.) sz. Korm. rendelet szerint 30 órás tanúsítványt kapnak.
Bővebb információ és érdeklődés:
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
.
Lázár Péter 06 70 310 1834
www.kedveshaz.hu
Facebook/Kedvesház
www.coopoktato.hu